You are here: Home / Rezensionen / Zeitschriften / Forum Classicum / 1998 / 2 / Der Umgang mit dem Fremden in der Vormoderne
Social Media Buttons fb twitter twitter twitter
  • Metadata

    • Document type
      Review (monograph)
      Journal
      Forum Classicum
      Pages
      126-127
      Author (Review)
      • Fritsch, Andreas
      Language (Review)
      Deutsch
      Language (Monograph)
      Deutsch
      Editor (Monograph)
      • Lüth, Christoph
      • Keck, Rudolf W.
      • Wiersing, Erhard
      Title
      Der Umgang mit dem Fremden in der Vormoderne
      Subtitle
      Studien zur Akkulturation in bildungshistorischer Sicht
      Year of publication
      1997
      Place of publication
      Köln
      Publisher
      Böhlau
      Series
      Beiträge zur historischen Bildungsforschung
      Series (vol.)
      17
      Number of pages
      293
      ISBN
      3-412-07396-2
      URN
      urn:nbn:de:bsz:16-fc-366416
      Subject classification
      Ancient History
      Time classification
      until 499 AD → 999 - 1 BC, until 499 AD → 1st - 5th century AD, Middle Ages
      Subject headings
      Kulturkontakt
      Kulturelle Identität
      Akkulturation
      Bildung
      Fremdheit
      Fremder
      Begriff
      Geschichte 700 v. Chr.-1500
      Umgang
      Fremdkultur
      Einstellung
      Europa
      Italien
      Griechenland
      Afrika
      Original source URL
      http://journals.ub.uni-heidelberg.de/index.php/fc/article/view/36641/30300
      recensio.net-ID
      0f1626d8c90b43a2bfdd8e2b33434a81
      DOI
      10.11588/fc.1998.2.36641
  • Citation rules

  • Terms of licence

    • This article may be downloaded and/or used within the private copying exemption. Any further use without permission of the rights owner shall be subject to legal licences (§§ 44a-63a UrhG / German Copyright Act).

Christoph Lüth / Rudolf W. Keck / Erhard Wiersing (eds.): Der Umgang mit dem Fremden in der Vormoderne. Studien zur Akkulturation in bildungshistorischer Sicht (reviewed by Andreas Fritsch)